Saturday, August 6, 2011

1st menu ramadhan

Cam biasa every ramadhan, bab desert ni mmg aku la menyibuk2 kat dapur..tp time wiken jek la..hehe..

Semalam, dr keja sempat singgah tesco beli buah-buahan sikit, barang dapur sikit, then sempat gak aku beli agar-agar ngan mixed fruit dlm tin tu..

So, pas balik dr kelas pilate td, terus aku buat agar2 with mixed fruit..alaa..bukan susah sgt..

Rendam kan agar2 mentah tu dlm air jap..lepas di tos, then masukkan dlm air mendidih..qty air ni bergantung pd berat agar-agar korg..lain brand, selalunya lain beratnya..so, for play save selalunya aku refer to belakang paket agar2 tu..kan ada resipe..then masukkan pewarna and gula...masak la sampai agar2 tu larut..tapis air agar2 tu sesambil tuang ke dlm acuan/bekas..pas tu ikut suka korg la nak tambah mixed fruit ke, nata de coco ke..

Aku ni mmg suka agar2 and puding..time student dulu, siap sanggup naik bas g gelugor sbb nak g pasar ramadhan yg ada jual agar2..hehe..semata2 beli agar2..terus balik kolej semula..takut round lebih2 kat pasar ramadhan tu, leh lari budget..*di saat duit ptptn lum masuk, ari2 berbuka kat masjid usm..tp agar2 tetap ada..haha..*

Windu pulak zaman student dulu..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comments: