Wednesday, October 12, 2011

~SunBlock?~



Haaaa...soklan yang paling fofuler..sun block apa yang direkemen?..sun blok apa yang ok?...

This time aku nak rekemen sun block brand SUNPLAY ni haaa...alhamdulillah..mula-mula aku try guna hasina punya, sesuai jugak la ngan aku..so, aku terus beli sendiri and continue guna..

aku pernah guna Banana Boat memang lagi teruk burn nya ada la...pas tu muka merata-rata tumbuh jerawat..huhu..tak sesuai kot ngan aku..

Kalo time malam kat pulau aku pakai aloevera gel..pakai ni boleh mengurangkan rasa pedih akibat terbakar...memang la pakai sunblock, tapi tetap la ada sikit2 burn nya...yang brand Nivea After Sun tu pun ok gak..unlike aloevera gel tu, dia takde bau, yg nivea ni,  aku kurang suka sikit bau dia..

Bila dah balik umah, aku pakai bedak sejuk jek tuk cepat baik kan kesan burn tu..kalo nak cepat hilang burn tu, bancuh bedak sejuk pekat-pekat (ala-ala paste)..then tepek kan kat muka..yang leceh nya, bila dia kering, nnt ada yang gugur/berhabuk..time nak tido tu alas kan la ngan towel or kain batik kat bantal...alaa, kejap jek pun kena pakainya tu...selalunya aku pakai seminggu jek, pas tu dah ok..untuk yang kulit sensetif tu, beli la botol kecik bedak sejuk tu..test dulu pakai, kalo ok,carry on ler,...kalo KO, jangan la terus kan..

time siang nak ke kerja tu, tetap la pakai moisturiser..

Selamat mencuba...;)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments: