Monday, February 18, 2013

~Pulau Kukup National Park~

Okeh...ni cite kesinambungan trip pegi Tanjung Piai...

Akibat kekecewaan tak dapat pegi pulau kukup, another 2 week lepas tu, kita orang plan nak try pegi lagi skali..this round at least dah ada ilmu sikit la..tak de la main redah cam ari tu..

Perjalanan dari UTM lebih kurang sejam lebih..this time terus ke opis Taman Negara Kukup..Tak perlu lagi tawaf 1 bandar kukup dah..haha..

Okeh, bila sampai kat opis Taman Negara Kukup ni kitaorang di bawa ke bilik pameran dan disitu jugak kami di beri briefing tentang Pulau Kukup ni nanti..informasi tentang keluasan, perjalanan yang akan kami lalui dan maklumat tentang flora dan fauna and spesis spesis haiwan yang ada kat sana..



lebih kurang sejam kami kat opis tu., pegawai tu pun escort kami ke jetty..haaa...sempat la kami beli sikit minuman dan jajan untuk di bawak ke sana..



 Pemandangan sekeliling jetty nak ke Pulau Kukup

 Mana la bot ni tak sampai-sampai lagi ni...

Pegawai tu pesan naik bot kaler oren untuk pegi balik..tambang bot RM5 seorang..



Itu la dia jetty Pulau Kukup...10 min jek dok dalam bot ni..
  

bila sampai jek kat sana, aktivity pertama mestila bersantap dulu..makan kasi kenyang dulu..sib baik la kebetulan kami bawak bekalan, sbb kat sini xde restaurant ke kedai makan..cuma ada kedai jual minuman dalam tin ngan jajan sikit-sikit..




Pas makan, oke..jom mulakan expedisi...ngam-ngam time tu la hujan pun turun dengan lebatnya..huhu..so, no choice..termenung dulu la kat jetty tu sampai hujan reda..mujur jugak bawak baju hujan..at least boleh selamatkan camera..ada bawak 1 payung..1 payung lagi pinjam kat kaunter..haha..pandai-pandai la share..




Lepas jek cross jambatan tergantung nie, hujan makin lebat...so termenung dulu la kat menara seberang tue...


Okehh...hujan dah reedaaaa...jom sambung jalannnn!!!...yeaaahhoooo!!!..



Path ni sepanjang 500 meter..kat hujung sekali ada menara..setinggi 5 tingkat..kat top menara nie boleh tengok scenery whole area...

 akhirnya sampai pun kat menara..!

 Naik tangga..naik tanggaaa...naik tangggaaaaaaaa...
 Finally, sampai punnnnn...Alhamdulillah...
 Ni la scenery nyaa..cantik....SubhanaAllah
 pemandangan ke bawahhh..

Kami tak lama kat atas menara tue..sebab kilat tetiba jek berdentum kuatt..takut gilerr..

sementara ter trap kat bawah menara tue..sempat la kami group photo..

Abeh sesi jalan-jalan..sampai JB, trip ni di akhiri dengan aktiviti makan kepci..di belanja oleh rahmatt..Alhamdulillah..time kasih yek..len kali bila murah rezeki lagi, sila la belanja lagi..hehe






1 comments:

Yana said... Best Blogger Tips

suka photo group! bila nk lepak lg ni? rinduuuu