Sunday, September 5, 2010

~~Recipe : Apple Pie Ala-Ala McDonald Part II~~


setelah kecewa ngan 1st attempt aku buat apple pie...earlier post aku yang bertajuk  ~~Recipe-Apple Pie Ala-Ala-McDonald~~...sebab nya;
a) Penyek
b) kurang encem
c) Berminyak sangat





so, ari ni adik-adik yang duduk kat asrama pun dah balik, and kat umah ada ramai orang..hemm...try la buat skali lagi apple pie..dorang pun tak merasa lagi hasil air tangan kakak dorg yg comei ni..;p

maka lepas sembahyang zohor, aku pun berdezzzzzzzzzzuuupppppppp pegi tesco, beli apple ngan pastry puff (2 pack) and bahan-bahan nak buat puding castard..2 menu yang aku nk buat tuk desert berbuka ari nie..

so, this time aku baca betul-betul instruction belakang pastry puff tue..baru la aku tau mana silap nya..rupanya benda tu kena di biarkan kat room temp selama 8-10 min..

so, aku pun bukak bungkusan tue...ambik dulang, susun sehelai-sehelai kat atas dulang..biarkan jek je...sesambil tu aku buat inti apple pie...

pas siap intinya,masuk kan dalam mangkuk...biar kan sejuk kejap sementara aku menyetelkan puding castard...pas tu baru la aku bungkus inti apple pie tu dengan kulit pastry puff..maknanya aku biarkan >10 min jugak la..

memang lagi senang process nak membungkus..pas tu, tak yah masuk peti ice pun..(yg ni mengfollow instruction belakang pastry puff, bukan follow menu yang aku dah posted before...)..pas siap jek, panas kan minyak...then terus gorengg....!!..

memang nampak la kulit puff tu sangat kembang and sebijik cam apple pie McDonald!!..baru la pueh ati den!!..






Selamat menerai....:)

aku yang pueh ati,


2 comments:

Hasina Terebuzzu said... Best Blogger Tips

hahahaha.. next time sila baca arahan ye??? ni kes sama ngn kwn saya.. wat pizza tp tak baca arahan... hehehe

YanTie AhMad said... Best Blogger Tips

terlebih excited maaa...;p