Sunday, January 16, 2011

~~My new hobby~~

haaa..lama tul aku tak mengupdate blog ni...sampai ada org ckp blog aku cam kubur..hampeh tul!!!


kenapa aku tak update blog??..hahaha...sbb aku dh ada hobby baru...iaitu..main badminton!!...:)
slalunya malam-malam baru ada masa nak update blog/ baca blog2 org...la nie, pas balik keja, p main badminton..balik dr main badminton dh penat ..mandi2, sembahyang terus zzzzzzzzzz....


aku ni tak terexpose pada badminton ni..setakat main depan umah time ptg2 tu ada ler..tu pun pakai reket yg sepeket ada 2 batang reket ngan shuttlecock platic..waahha..tu ler yg paling canggih...


Then, bila ada angin...ke kiri-ke kanan ler kitaorg lari nk kejar shutlecock tu...hehehe...cam tu ler zaman dulu..


Aku tak pernah intertested nk main badminton ni..sampai la time aku baru masuk hostel kat UTM...malam2 boring..


Then,ada my opismate ajak tgk seagate badminton tournament..dia masuk..so ajak aku ala2 jadi pom-pom girl ler konon nya...alang2 dh takde plan apa mlm tue..aku pun join ler...


Smpai sana,sementara games,court kosong...so aku ngan selamba nya nk try2 ler pukul bola dlm dewan..tu ler 1st time aku main badminton kat dlm dewan...I mean kat proper place ler..hurm,cm best jek...so aku rasa cam best jgk ler...dh start ler excited...hehe...:p


So,aku pun janji ler ngan kawan aku si cik arabella ni..lain kali kalo nk p main badminton sila ajak aku skali...


Seminggu pas tu...aku dh join si arabella ni main badminton...secara rasminya aku lantik dia jadi coach aku..reket sudah pasti ler pinjam dr coach...:p


Hehehe...mula2 main mmg ler rasa nk putus urat...aku cm nk putus jantung,si arabella ni tak berpeluh pun..cheeettt...terhina sungguh...2-3 ari masa awal2 main badminton, rasa cam nk putus urat2 dlm badan jalan pun terkengkang-kengkang...hehe...lama-lama dh OK...dh tak sakit sgt ler...


So, bulan 12 ari tu aku g kedai sport kat sebelah kedai al-ikhsan taman U beli set badminton...


Hage reket ngan beg : RM 180
Shuttlecock : RM 40  (hasil tawar menawar ler ni, normal price >RM60)
Free gift : t-shirt ngan  wrist band







Hehe..br  ler bersemangat lebih nk main..


My aim skang nk wat coach saya berpeluh tahap leh perah baju..hehe..xde la rasa terhina tgk dia tak penat...:p


Saya yang bersemangat waja main badminton,



1 comments:

Arfariena said... Best Blogger Tips

Tapi, mlm tadi ade org tu xmain pun new hobby die ni.. gi tgk khurafat ngeh3