Wednesday, July 6, 2011

~~Muhasabah diri seketika~~

Semalam terbaca status sorg member kat FB..
sangat tersentuh bila di baca..sayu sgt rasanya..mcm rasa kena tampar pun ada......


Ketika Allah rindu pada hambanya, Ia akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yg isinya adalah ujian. Dalam hadits kudsi Allah berfirman.
"Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya karna Aku ingin mendengar rintihannya."
(HR Thabrani dari Abu Umamah)


ya Allah, kuat kan lah semangat hambamu ini menghadapi ujian Mu....InsyaAllah...


saya hamba yang kerdil,



3 comments:

marmalade said... Best Blogger Tips

nice :)
and very much true.

"Every self will taste death. We test you with both good and evil as a trial. And you will be returned to Us."

Al-Anbiya' verse 35.

Helmi said... Best Blogger Tips

good one.. =)

Izza-Crystal said... Best Blogger Tips

Nak share kat blog aku