Sunday, July 20, 2014

Activity bulan ramadhan..

Dah hari ke 21st ramadhan baru la nak menaip entry pasal ramadhan.haha..

Maklumla ni la 1st time akak posa ngan en somi..dan ini jugak la 1st time akak menolong en somi meniaga kat bazar ramadhan..maka menjadi la rutin harian kami berbuka pun kat bazar..makan sedap sebab jiran2 bagi..

En somi saya ni asal nya orang tiram..so, agak mudah meniaga kat area tiram jugak la..sebab senang ramai customer dah kenal and rumah mak dia kat sg redan tu pn sakitnya besar.mudah la kami nak memasak..(kami?..ekkk..ekceli, dia la yg memasak, aku tukang sibuk je)

Tahun ni jugak aku pegi settlekan sendiri segala urusan dokumen nak bukak bazar..dari amik form, attend kursus kendalikan makanan, pegi inject, pegi cabut undi tapak..dan juga menjadi selaku runner beli barang2..kepala aku pun dh cam catalog bergerak, dh hapal harga barang2 kat pemborong..haha..;p

Untuk sesapa yang cheese lover, aku menjemput korg mencuba murtabak cheese kami di bazar ramahdan ulu tiram, tapak 21..

InsyaAllah sedap..dah try, mesti nak lagi..

Till then, lain kali saya update lagi ye blog ni..

2 comments:

Razila said... Best Blogger Tips

Wah!! dah jadi peniaga, alhamdulillah =)

I'm gonna miss your travel blog =p
*bila nak travel lagi ni??especially yang backpacker punya. i suka =)

Awak jiwa kental hokey.

Wak Lat said... Best Blogger Tips

salam aidilfitri. Heee maaf zahir batin.