Tuesday, March 13, 2012

~Lelaki Macho?~

semalam, tengah boring-boring bukak facebook ternampak pulak gambar ni..terus aku tersentap...

tetiba teringat kat mama...

aku selalu menyembang berdua jek ngan mama aku..mama aku ni ala-ala pakar motivasi sikit..kalo dia nak nasihatkan aku apa-apa, selalu masuk bilik aku menyambang berdua jek, pas tu mula la dia selit2 kan nasihat or nk tegur apa-apa pasal aku ni..bagus kan mama aku, tak nk menjatuhkan air muka aku depan adik2 yg lain..dia kata bila anak-anak dah besar kena lain cara approach nya..gitewww...kann..

ada satu malam menyembang pasal apa thah merepek2 jek sebenarnya..pas tu terselit la cerita pasal jodoh ni..(mesti la kan dia risau..anak dara nya ni, umur nya angka dah besar, tp jodohnya tak kunjung-kunjung lagi)..

antara ayat nasihatnya ;

kita sibuk nak cari lelaki yang baik untuk di jadikan suami...tapi selalunya kita lupa, baik ke kita ni??...sebaik mana kita ni sebenarnya?...
kalo bab solat...solat tu, memang la solat, Insyallah...tapi solat nya tu di awal waktu ke?..atau pun dah nk masuk isyak tapi dok depan tv lagi dok tengok tv cite doraemon??..
*aku terus gullppp!!...hehehe* wat muka sengeh2*terdiam...kelu!*

orang perempuan ni, pasal aurat kena  la jaga..pakai tudung, memang dah pakai kan..
*dalam hati aku, ada jugak time nya melayang..*..
*tetiba aku tersengeh sendiri!..spontan!!..hehe..tak reti cover line tul la aku ni*..
mama jeling jek...
*dia tau sebenarnya aku ni memang ada masa tudung kemana, esp kalo dah g trip ngan kawan-kawan ke pulau mana-mana tu..*

pas tu mama sambung lagi..
baju tu cukup ke kain nya??..ke ada tersingkat, terketat, terjarang..pakai tudung tu pun, sempurna ke cara pakai nya?..
*terus aku gggggguuuuulllpppppp!!!...hehehehehehehehe...sengeh kena batang hidung sendiri!~~~*


kita ni sibuk mengharapkan tuhan jodoh kan kita dengan lelaki baik-baik..tapi kita sendiri lupa..macam mana dengan diri kita sendiri...cukup baik ke kita ni??..sudah layak ke nak jadi isteri??..pandai ke nak uruskan rumah tangga??..


Kita selalu dengar, "lelaki yang baik, untuk perempuan yang baik" kannn..jadinya, awak tu kena jadi baik dulu, baru la lelaki baik terpikat...baru la awak layak untuk dia, bukan nak kira dia tu layak untuk awakkkk jek....

hurrrrmmmm..kena "lempang" pulak..addeeehhhh!!!...

3 comments:

Razila said... Best Blogger Tips

hehehe...suke betul kalau sy dpt mak macam ur mom :)

YanTie AhMad said... Best Blogger Tips

hehe..my mum mmg mcm tu..
dulu time "remaja"..aku sgt suka main games yg msk duit RM1 tu, ala DAYTONA tu..sampai sanggup ikat perut x belanja duit sekolah, weekend jek balik dr tuition, aku melencong g main games dulu..

tak tau mana la dia leh tertau plk pasal hal tu..
ttba jek sambil sembang2 dia ckp, "nanti bila kita mati, tuhan akan tanya mana kita belanja kan duit kita tu..setiap sen akan di hitung..ke masjid ke?..ke tabung derma ke?..ke main games ke?..ke arah berfaedah ke sebaliknya??

terus menusuk kalbu!..terus aku stop addicted ngan games tu..wahaha..

Azizan Zolkipli said... Best Blogger Tips

selalunya yang saya tahu, anak pompuan akan lebih rapat dengan ayahnya. ini terbalik pulak ekk ...

by the way, saya pun rapat dengan mak juga hehehe ...